LA BANDERA ORIGINAL DEL VALÈNCIA C.F. HA SIGUT RESTAURADA PER L’INSTITUT UNIVERSITARI DE RESTAURACIÓ DEL PATRIMONI

La bandera original del València C.F., de l’any 1924, i el seu masteler acaben de ser restaurats per l’Institut Universitari de Restauració del Patrimoni de la Universitat Politècnica de València.

L’ensenya original, dissenyada cinc anys després de la fundació del Club, en 1919, es va adoptar a partir d’aqueix moment com a símbol en els actes oficials del club esportiu. Es tracta d’un teixit que presenta en una de les seues cares l’escut de l’equip, mentre que en l’altra pot apreciar-se la Senyera, la bandera de la Comunitat Valenciana.

Com indica Sofia Vicente, restauradora de patrimoni tèxtil del IRP, sobre la complexitat del treball que comporta restaurar una peça tèxtil centenària: “Per a nosaltres va ser un repte perquè el seu estat de conservació era per a posar-se a plorar. No és una peça per a passejar-la, sinó que forma part de la història del Club i així ha d’entendre’s, cal tindre en compte que és dels anys 20”. La intervenció en la bandera i del seu masteler van culminar després de huit mesos de treball.

Com indica el València C.F., tant l’equip com el Departament de Patrimoni de la seua Fundació, tenen entre els seus objectius mantindre, conservar i restaurar el llegat d’un Club centenari. Pablo Mantilla, Director General de la Fundació, va assenyalar en l’acte que “hem de posar en valor el nostre patrimoni perquè perdure en el temps, i aquest és un exemple”. Per part seua, Fernando Giner, president de l’Associació de Futbolistes, es va mostrar molt satisfet per la restauració: “No és una simple bandera, és el símbol del valencianisme de fa 95 anys. Quan va aparéixer en l’Associació estava en molt mal estat, veure-la així ara em produeix una gran felicitat”.

Com a homenatge, el Club està treballant en la creació d’una nova bandera que reproduïsca les característiques de l’original, perquè puga ser utilitzada en els actes solemnes institucionals del futur.

La bandera es pot visitar, al costat del Llibre d’Actes original de l’any 1919, en la Llotja VIP del “Mestalla Forever Tour”. Es tracta d’una visita oficial que recorre l’Estadi de Mestalla en la qual es poden observar les peces històriques de l’equip, així com tots els seus trofeus, premis i assoliments.

L’Institut Universitari de Restauració del Patrimoni reconeix l’excel·lent relació que li uneix al València C.F. i a la seua Fundació, considerant-la molt beneficiosa tant per a la societat, com per a les tres institucions.

MÉS NOTÍCIES:

València CF: .valenciacf.com/ver/92179/la-restaurada-bandera-original-del-valencia-fc-de-1924–la-nueva-%80%9Cjoya%80-del-mestalla-forever-tour.html”>La restaurada bandera original del València FC de 1924, la nova “joia” del Mestalla Forever Tour