LA FALLA DE “EL LLEÓ DE MESTALLA” REAPAREIXERÀ 95 ANYS DESPRÉS

L’Institut Universitari de Restauració del Patrimoni, la Falla “Plaza de la Reina, Paz i Sant Vicent” —coneguda com “Tio Pep”—, i Manolo García —un prestigiós artista faller que va realitzar les Falles de l’Ajuntament dels anys 2014-2017— uneixen les seues forces per a replicar de manera exacta la Falla de 1924, «El Lleó de Mestalla», situant-la en el mateix lloc en el qual va ser plantada l’original fa ja 95 anys.

«El Lleó de Mestalla» va ser una Falla inspirada en els primers 5 anys del València CF, formada per una enorme copa rematada en la seua cúspide pel seu famós lleó. La copa estava envoltada per les rèpliques de tres jugadors del club: un jugador d’hoquei, un futbolista i un atleta, a més d’incloure una escena d’una dona valenciana sostenint una safata de merenges.

La reproducció es realitzarà d’una manera fidel a l’original, emprant els mateixos materials utilitzats en la Falla inicial.

La «Plantà» es farà de tal forma que es realitzaran fotografies des dels mateixos angles i posicions que consten en els arxius històrics de l’època que encara es conserven.

Aquesta actuació forma part de la celebració del centenari del València CF (1919-2019). El club es va establir des de 1921 en el ‘Bar Torino’, que precisament limitava amb la demarcació d’aquesta Falla.

L’adreça i execució per part de l’Institut Universitari de Restauració del Patrimoni serà duta a terme per José Luis Regidor i Antoni Colomina.

MÉS NOTÍCIES:
Valencia CF: “La Falla Plaza de la Reina presenta el proyecto “El lleó de Mestalla””
Cadena Ser/Radio Valencia: “Así será la falla homenaje al centenario del Valencia CF”
Las Provincias: “El León de Mestalla vuelve 95 años después”
Levante-EMV: “Reina-Paz plantará una réplica exacta de la falla de 1924 dedicada al Valencia CF”
AS: “El casal ‘Tio Pep’ presenta la falla del Centenario del Valencia”