EL IRP RESTAURARÀ UN PANTEÓ FAMILIAR A VALÈNCIA

Dins dels cementeris es troben grans obres artístiques en pedra que habitualment passen desapercebudes: autèntic art ocult, realitzat per arquitectes i escultors d’enorme prestigi.

Els panteons familiars són dissenyats amb gran dedicació per a honrar als sers estimats morts. Alguns porten en peus diversos centenars d’anys sense haver rebut cap manteniment preventiu ni procés de restauració, resultant en una deterioració visible i, en ocasions, perillós.

L’Institut Universitari de Restauració del Patrimoni de la Universitat Politècnica de València serà l’encarregat de realitzar una intervenció a fons de rehabilitació i posada en valor d’un dels panteons localitzats en el Cementeri General de València.

Es tracta d’un panteó de 1895 que va crear l’arquitecte Gerardo Roig Gimeno i que s’atribueix a l’escultor Antonio Cánova.

La intervenció constarà de diversos treballs. D’una banda, es protegirà l’estructura i la seua estanqueïtat actuant en el subsòl. Per l’altre, s’actuarà sobre les escultures, com la de l’àngel de marbre de Carrara que està en actitud de duel, fent una profunda anàlisi de les patologies que puga patir i actuant en conseqüència.

El treball, encarregat per la família propietària del panteó, es realitzarà de la manera més respectuosa per a la família, per als qui s’hagen ací enterrats i per al conjunt del cementeri.

MÉS NOTÍCIES:
Las Provincias: “Panteones en el olvido”