20 anys restaurant des dels Sants Joans al ventall de Jaime Ortí

L’Institut Universitari de Restauració del Patrimoni compleix 20 anys havent restaurat la Basílica de la Verge dels Desemparats, la Parròquia de Sant Nicolás i la més recent de l’Església dels Sants Joans.

"20 años restaurando desde los Santos Juanes al abanico de Jaime Ortí". El Instituto Universitario de Restauración del…

Publicada por Instituto Universitario de Restauración del Patrimonio en Jueves, 20 de febrero de 2020

Aprofitant que l’Institut Universitari de Restauració del Patrimoni (IRP) de la Universitat Politècnica de València (UPV) compleix 20 anys, Pilar Roig, investigadora fundadora d’aquest, i amb el seu director, Francisco Juan han assistit al programa de la Cadena Ser “Hoy por Hoy Locos por Valencia”.

Amb motiu d’aquest vinté aniversari, l’IRP ha editat una publicació que permet conéixer l’excel·lència de l’activitat investigadora i pràctica de l’Institut. Plantejada en ordre cronològic, l’obra conjumina les actuacions dutes a terme per les dues àrees que componen l’Institut: restauració del patrimoni arquitectònic i restauració del patrimoni artístic i documental.

A més del de la Basílica de la Mare de Déu dels Desemparats de València, uns altres dels projectes d’intervenció més destacats d’aquestes dues dècades són, sens dubte, la restauració de les pintures murals de la Parròquia de Sant Nicolás de València, ha recuperat per a la ciutat una obra important del seu patrimoni cultural, i la restauració de les pintures murals de la Galeria Daurada del Palau Ducal dels Borja de Gandia.